tisdag 25 augusti 2009

Asgött

Jag har väl haft ett kaloriintag på Elvis nivå idag, med fan va kul jag haft. Jag och my man Hjalle. Efter jobb och astrist utdraget upprop drog vi på affären och införskaffade lite ingredienser till allehanda bak. Sedan har det bakats banne mig, hela långa kvällen med paus för lite middag och dusch. Halv åtta gosade vi ner oss nakenfis med täcke framför Mamma Mu, till filmen serverades varma kanelbullar, nygräddade hallongrottor och såklart kall mjölk. Sweet.

Det var länge sedan jag hade en riktig helkväll med Hjalle så. Bara struntade i allt annat och levde rövare. Tog en timme att sanera köket efter vårat härj, men det var det lätt värt. När Hjalle skulle somna så snackade vi lite om baket, vi fnissade lite åt hur konstigt det var att man skulle "måla" bullarna med ägg på slutet. Sedan säger Hjallefisen när ögonlocken börjar slutas "mamma vi baka annan dag igen, i morgon". Det kan vara så jävla oslagbart att ha en unge, allt annat blir oviktigt kvällar som denna.

3 kommentarer:

Dagg sa...

Hmm å, ja visst är det mysigt!

Falk sa...

Åååååååååå guuuuud vad mysigt det där lät...... Jag längtar jättejättemycket! Jag ska genast ropa på Matte o be honom läsa det här fina inlägget:)

Cicci sa...

Mycket.