onsdag 15 juli 2009

White trash.

Japp, tjohooo. Nu har jag haft en liten svacka i livet... på några veckor si sådär. Idag vänder det, jag känner det i varje fingerspets. Nu är jag lite dragen efter att ha serverats rosé, rötjut och baja (medelåldersvarning) päron. Fullföljer detta på hemmaplan med att dricka rosé och sätta i extensions, yes you heard me - extensions. Just nu sitter jag framför datorn i något som skulle få vilken playmatewannabie som helst att ramla av stolen. Vitt löshår ner till röva. Jag är förvisso rätt ful i så långt hår, men det är en liten bisak i sammanhanget...en parentes kan man kalla det.

Men vänta nu tänker man... 1: är inte det lite ofräsch med extentions, iskallt, på utelistan, väldigt 2000. Förvisso, det var typ då jag hade det senast... men jag är sjukt less på mitt hår och hey varför inte bli långhårig? 2: Ska man verkligen göra sådant hemma, blir det snyggt? Jag har tagit min eminenta karl till hjälp, så helt själv har jag inte gjort det. Nu däremot är han på fotboll så jag gör mitt bästa med att pilla bakochfram med löshåret. 3: Är inte människan lite full dessutom? Jojo men så har jag jävligt roligt också. Hur kul hade det varit att pilla med sånt här i flera timmar nykter?

Resultatet då? Som rubriken lyder... just nu ser jag ut som något en överförfriskad RobinssonRobban släpat hem. Vi får se vart det barkar hän, meningen är ju att det ska klippas till en mer smakfull längd. Men eftersom jag var idiot nog att toppa håret igår så är det lite svårt att få det att flyta ihop, mitt riktiga rufs och det köpta. Det är likom en rakt-av-page som ska blanda sig med en halv meter löshår, vi får se vad saxen kan göra i morgon. Eller eventuellt inatt om jag orkar. Men hur det nu än blir så är en sak säker, det är jävligt roligt att mixtra med håret. Jag känner att det får vara nog med färgande hittan och dittan för ett tag, så då återstår att labba med längden. Det ska jag återgå till nu, längre och fullare. Puss.

3 kommentarer:

Sara sa...

Bara lösnaglar med glitter, överdos av BUS och en cigarett i mungipan som fattas då. White trash är hett. I alla fall på mitt jobb...

Cicci sa...

Gaaah...glitter, fan jag visste att jag hade missat något elementärt. Men det är ju lätt fixat, hade ju glitternagerlack på ögonlocken en gång för läge sedan. Jag borde ha lacket någonstans. Hoppas jag hittar det till på fredag, jag vill vara het på lisse.

Cicci sa...

Coolt med förkortning på brun utan sol. Tyvärr är det så jävla meckigt att jag helt bortser från just den delen av din kommentar. Men jag har ju arbetat utomhus hela våren så jag är rätt nyans iaf, inte fullt så orange men hey man kan inte få allt.