måndag 13 juli 2009

Dagen i korthet + en snabb djupanalys av livets mening.

Ölandsdjurpark tur och retur, sedan hem och byta om för en springtur innan middagen. Middagen nere, Hjalle nattad så nu ska jag hoppa in i duschen sedan blir det slappa framför film. För varje semesterdag som går känner jag mig mer och mer övertygad om att jag skulle kunna tänka mig att leva såhär för evigt. Skita i jobb och bara göra vad man känner för. Får se till att hitta en rikare karl först då... damn it, jag visste att det var någon liten pettitess. Jävla karriärångest och självförvekligande och fan å hans moster. Kan omöjligt vara det livet går ut på.

2 kommentarer:

Frida sa...

Jag håller med!
Och jag säger ju det, snart är kollektivet det enda alternativet. Vi kan ha hur roligt som helst! och odla vår egen mat och ha en ko kanske.

Cicci sa...

Men lugnt, vad som helst bara jag slipper gnata på 8 timmar per dag för att sedan rasa ihop helt död och få ut vad av livet?

Nja... karriär är så pasé. Njuta av livet känns mer 2009. Ska bara försöka kombinera det med att inte hamna i någon jäfla hemmafrufälla, när jag funnit en lösning på det, då har jag frid.