söndag 17 maj 2009

Helgen i stora drag... en klapp på min egen axel.

Mina händer skakar så att jag knappt kan skriva... är helt slut efter helgen. Fredagen var lärorik. Varit på kurs och fått lite reggio-inspiration. Tvingades lyssna på när sex pedagoger utan självinsikt brassar på i full fräs med gospel. Det var sex långa låtar, det var falsksång, och det värsta var att det var helt utan ironi. Jag visste inte var jag skulle ta vägen och vinet i glaset var slut. Kort därefter smet jag hem till Balle istället, även om folk försökte övertala mig att stanna till nästa underhållning för kvällen. Isället var vi ett trevligt gäng som hängde på krögers och ölade. Ju fler öl, desto fler hobbyanalyser. Precis som det ska vara.

Lördagen var jobbig, med ännumera pedagogsnack, innan jag äntligen fick åka hem. Lungt och slappt tänkte jag. Dessvärre hade både jag och resterande av familjen blivit två pinnhål sjukare under natten. Det blev inte så mycket njutning av... snorande, nysande och småfebrande framför schlager.

Idag har det enligt almanackan varit söndag. Men för mig har det inneburit allt annat än vila. Det har klippts gräs både hemma och på förskolan, det har städats hemma och på förskolan, det har burits ris och kvistar, det har krattats och det har grävts upp överdjävliga rötter (förbannade bambu-ogräs)... Nu är jag helt slut på. Min hjärna planerade in målning av väggar ikväll men min kropp säger ifrån. Nu ska jag lägga mig i sängen och läsa inredningsmagasin i ljudet av en snorig man som försöker städa i Hjalles leksakskaos på nerdervåningen, det kan inte bli bättre.

2 kommentarer:

Grannen sa...

Oj vad du har varit flitig, men hur är det med Hjalle? är han sjuk än?..äh jag ringer sen. Kram.

Cicci sa...

Grannen: Tack för besöket, välkommen åter.