måndag 20 april 2009

Soffa & två bonusar

Nu har vi äntligen hittat våran blivande soffa. Den är så fin så fin, precis en sådan som vi längtat efter, men alltid gått miste om. Nu kan jag slutat skriva blocket.se i adressfältet ca 200 gånger per dag. Det känns fantastiskt att vi ska få åka och hämta den på fredag, soffa plus tillhörande fåtöljer för 900kr. Som hittat! Jag hade inte tänkt mig en blå soffa, men det ska nog kunna fungera. Jag tänker vit, blå, turkos i teverummet och tja, det kan funka. Framförallt kan vi sitta och titta på bolibompa i soffan som en normal familj istället för att ligga på dynor på golvet.

8 kommentarer:

joz sa...

Shit pommesfrites vilken grym soffa o fåtöljer. Vi har en brun dux-soffa från 50-talet som e döfräck. Men barn och hundar har typ dödat den. Det e det trista med snygg tygklädsel. Men jag drömmer om en sån som du nu införskaffat kan jag säga. suck...

Sara sa...

900!! jag ska flytta till småland. tar tillbaks allt ont. det kan vara värt det om man kan göra såna fynd.

fruljungner sa...

aaaahh! smaken är verkligen som baken! vad har du släpat med dig in?

Cicci sa...

Joz: Jomen jag vet, den är helt underbar. Och för så lite slantar att jag far omkring som en annan bumbibjörn här hemma!

Sara: Ja här bor de gamla döende som inte inser värdet på sina pinaler... och så vi då...

Ljugner: Hahaha jo men det är ju inte nyheter att vi har olika smak. Ska tillägga att vi ska ha 50-tal i hela bolibomparummet, så det kommer att passa ihop fint med resterande möbler och skit, det kommer att bli snyggt.

Charlotte sa...

Jag tycker det ser asballt ut. Med rätt stil runt omkring liksom, och det är jag övertygad om att ni kommer få till! Men Jenny, i ditt vardagsrum hade det onekligen sett lite kokko ut.. ;)

Cicci sa...

Charlotte: Du ska ju få komma hit i helgen och se åbäket, så ska vi planera lite tapeter, hyllor och diverse! Å ballen va jag längtar efter dig nu... bara tre dagar kvar.

I sa...

Jag trodde på fullt allvar att du drev med någon först, alltså faktiskt. Men sen insåg jag att du inte gjorde det och då var min andra tanke (det går inte så snabbt uppe i mitt huvud) att de där ju faktiskt inte kan vara SÅ svåra att klä om. Om du inte gillade färgen alltså. Eller så häftar man bara fast lite tyg.. det hade jag gjort. Men då har ju inte jag direkt någon smak för inredning heller...

Cicci sa...

i: Men hur kan man inte se skönheten i denna soffgrupp men underbara fåtöljer till? Människor är märkliga. Men tur för mig för då kan jag köpa den för 900kr!