söndag 19 april 2009

Kvistar

Eftersom det tar sin tid med hanverkare så har vi beslutat att ta tag i något som vi kan fixa helt själva. Så idag ska jag ge vårat furupaneltak samt tillhörande fönsterkarmar en rejäl jävla omgång. Det är inte en kvist som ska lackas. Och det räcker inte att lacka en gång. Sedan väntar en strykning grundfärg, sedan två strykningar med vit färg. Sedan grålasering av takbjälkarna... vi får väl se när detta projekt är i land, det är iaf kul att sätta igång med något.

4 kommentarer:

fruljungner sa...

fy tusan så fint det kommer bli, jag ser det framför mig, slå till med några spottar på dessa fina bjälkar också!
lycka till!

Ingo sa...

Det kommer bli så fint! I höst kommer jag kanske och våldgästar ;-)

Grannen sa...

Härligt!
Å, på tiden;)
Blir det någon husblogg? Förresten....
Jag är en stolt handbollsfru! tjo!
Dom har kvalat upp i ettan!

Cicci sa...

Fru ljugner: Hmmm... nja jag är lite avtänd på spottar. Vi tänker köra med lite olika ljuslyktor från indiska som hänger från taket istället. Men visst kommer det bli fint, om några till varv med färg.

Ingo: Du är så varmt varmt välkommen!

Grannen: Nämen grattis då... hrm... får hoppas på en bra lottning då eller? Jo det ska bli en husblogg. Men jag orkar inte styra upp nåt än riktigt. Det kommer det kommer. Din blogg då?