tisdag 17 mars 2009

S T R U K T U R

Min mycket ordningsamma granne fick lätt panik i blicken när jag - efter att ha visat lite gamla foton - pular tillbaks dem i en salig oordning i en liten kartong. Sånt jag gör och trivs med... det räcker med att jag vet var dom ligger. Dom behöver inte ligga i en exakt och prydlig ordning. Det är foton. Det är lite charmslarv- sånt är helt ok.

Däremot får jag snart stora brytet av den övriga kaosen vi lever i. Ingen perfekt kalender att notera kommande viktiga tider och datum i . Ingen koll på när olika sop/värme/el/ränte-räkningar dimper ner. Ingen koll på var Hjalles BVC-bok med viktiga datum i ligger. Ingen bra förvaring till våra kläder som dräller på diverse ställen. Ingen bra plan för hur vår renovering ska se ut. Ingen koll på hur vi ska lägga upp semester eller ens hur många dagars semester vi har rätt till. För att strukturera upp allt detta behövs framförallt en sak: tid. Och DET är inte gott om den varan nu.

Efter jobbet är jag
1)upptagen med att hänga med Hjalle.
2)för trött för att åstadkomma nåt
3)i telefon med vänner
4)hjälpa henke att hålla hushållet flytande, packa förskolegrejs, lasta in cykelkärra i bilen, handla, tvätta, städa, sortera sopor, diska...tidskrävande och bläääääää med andra ord.
5)påväg till skojiga saker

Jag vet inte vad jag ska ta bort för att få några timmar över till att strukturera upp vår tillvaro, ringa runt till byggföretag eller ta itu med källaren. Fuck! Jag har alltså hamnat i det där jämarns "livspusslet" jag som trodde att det mestadels drabbade korkade rika människor.

4 kommentarer:

Sara sa...

Ja, ibland undrar jag hur ni får ihop det däringa pusslet. Jag är ensamstående och halvtidsarbetande och lyckas ändå inte hinna med allt jag vill göra. Svårt. Men ska du inte testa ADHD-medicin ändå, funkade asbra för hon i Desperate Housewives.

Cicci sa...

Sara: Du är en klippa! Klart jag ska börja knarka, jag har länge grubblat på en vettig anledning till att börja. Tack för den.

Anonym sa...

Du kan ju ansöka till Arga Snickaren, Äntligen hemma, Bygglov och Roomservice. Eller ni kanske vill fixa själva.

Cicci sa...

Anonym: Det kan jag absolut tänka mig... i värsta fall har man lite nya tekniska prylar iaf! Men ansökningstiderna är knäppa, dom har redan fixat projekt för de kommande fjorton åren typ.