söndag 8 mars 2009

Dumma mig

Jag tog ingen kamera med mig till Stockholm. Jag har allt för många misslyckade konsertbilder där blixten inte når de kilometrarna man har till scenen... bilder där man förstår att någon spelar, men det är väldigt oklart vem. Därför skippade jag kamera denna gång. Vilket misstag - o vilket misstag!

Till och med min canon hade lyckats med fantastiska bilder den här gången. För så här nära stod jag! Hade jag sträckt ut min hand hade jag kunnat ta på dom när de klev upp på scen, men någonstans i mig har även jag en pinsamhetsspärr.

Ett annat misstag var att bara ta med sig menstrosor (garderobens fulaste) till Stockholm. Jag hade så gärna velat hiva upp nån liten tygbit på James... min gud va het han var. Lite svårt var det att förhålla sig helt cool när han brassar på för full hals 10 meter ifrån mig. Konserten var strålande såklart, vad annars? Det var en väldigt intim konsert... om man nu kan säga så om en konsert inför 16tusen folk? Mycket smart drag att ha scenen i mitten, ingen press vid kravallen och lägre scen än vanligt.

Mindre smarta var de flickorna på 30kg som jag hade framför mig vid kravallstaketet som var flyförbannade på två headbangande killar. Att gå på en konsert med ett rockband och sedan kräva att de som står på parkett ska vara stilla känns lite knas. Men men.

Negativt nu då. Precis när jag hade ett litet moment under gitarrsolot i One, blundar och njuter - känner musiken. Då släpper någon ond djävul den suraste äggfisen någonsin! Så får man bara inte göra. Vi pratar prutt som nästan smakar.

Nu ska jag sova och drömma om James.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Låter ju otroligt roligt!
Jag har själv kirrat biljetter, fast jag kommer ju att se dem på hemmaplan förstås. Hälsa gubben din och ett stort tack för senast

Anonym sa...

Jävla teknikvärd vi lever i. jag lämnade en kommentar men kan inte se den. Nu skriver jag igen och då kan jag väl ge mig fan på att du kommer få två kommentarer från mig.

Jag vill iaf säga att det lät otroligt roligt. Jag har själv köpt biljetter, men kommer givetvis att se dem på hemmaplan.
Hälsa gubben och ett stort tack för senast

Anonym sa...

hahaha

"Dina kommentarer har sparats och kommer att visas efter bloggägarens godkännande."

hahahahaha

hahahahahaha

Cicci sa...

Kris: (antar jag) VI velar som fan om sonisphere... jag sa såhär till henke i morse "alltså det känns som att jag vill se Metallica, jag tycker Primal scream är askassa och att resten av banden är sånna som Kris gillar. Jag tycker musiken är bra, men sedan öppnar någon käften och då hör man att det är Krismusik"

Å andra sidan, kan man se Metallica för ofta? Dessutom skulle det säkert vara skitkul och lagom för oss att dra på endagsfestival. Vi får se vi får se...

Kristoffer sa...

Gubben din har så höga tankar om mig. Jag tycker resten av banden är ganska dåliga. Metallica lyssnar jag ju inte på varje dag, men nu ska det bli av så är det bara.

Cicci sa...

Kris: eh, det var jag som hade dom tankarna, inte henke... å andra sidan höll han med så jag antar att vi båda har lite samma tankar. Vi fortsätter vela, Henke försöker få mig till Where the action is, men jag är inte jättepepp på nick drake och vad det nu va mer. Vi får se.

Metallica är ju aldrig fel, om inte annat kan man se dem av nostalgiska själ.