torsdag 22 januari 2009

Effektiv

Här har man precis skrutit om sig själv på bloggen om hur effektiv man är, så kommer ett bakslag i samma veva.

"Vet du hur omodernt det är att inte gå att få tag på? Att inte ha en "aktiverad" mobil på typ ett år är lite fräckt."

Min mobil alltså. Jag sade upp mitt abonnemang hos telenor för väldigt länge sedan eftersom min mobil ändå aldrig hade täckning när jag ville. Sedan skulle jag fixa ett nytt abonnemang var tanken. Det gjorde jag också, Halebop. Men så uppdagades det att min mobil är operatörslåst, något som telenor vill ha 350kr för. Det skulle dessutom ta 4 veckor att få koden. Fuck them tänkte jag - jag låser upp den på olaglig väg. Men så när jag åkte till stockholm och skulle göra det så glömmer jag - MOBILEN!!! Där någonstans tappade jag gnistan helt. Nu vet jag inte vad jag håller på med. Inte är jag effektiv i alla fall.

5 kommentarer:

Sara sa...

Eftersom du saknar mobiltelefon och går och lägger dig efter Bolibompa så får jag väl meddela dig på det här sättet: jag kommer och hälsar på familjen Sandström-Jäghagen helgen 27feb-1mars. Sådeså. Skoj ska det bli!

Cicci sa...

JIPPIEKAJEY!

Frida sa...

Et moi aussi!
Jag är jättepeppad!
Appropå igår och att det inte kunde bli värre... vet du vad jag möttes av i morse - en p-bot på 800 kr för att jag parkerat åt fel håll! Jag blir knäckt. Heloo, dom onda krafterna är efter mig.
Tur att jag ska få åka till Pemmaboda :)

Anonym sa...

http://www.aftonbladet.se/hemtradgard/article4251852.ab

Off topic, men ändå!

Cicci sa...

Oufff... över min döda att jag kommer behålla furu. Det får bli hur trendigt det vill, jag vill ändå inte bo i en bastu.