måndag 26 januari 2009

Bäver

Jag mår som en överkörd bäver. Det känns som om jag är nära att svimma för minsta lilla, jag mår illa i omgångar, känner mig darrig och matt, har värk i kroppens alla leder. Om det inte vore för att jag haft min mens och inget sex så skulle jag tro att jag var gravid. Med det måste man ju rimligtvis kunna utesluta (med min fertilitet så skriver jag bara rimligtvis) graviditet. Jag känner mig som om jag hade feber men termometern visar 36,4. Så vad fan är det då? Jag tror inte det är magsjuka för jag har hittills inte varit på toaletten för något annat behov än att pissa.

Om jag mår såhär i morgon vet jag inte alls hur jag ska göra. Kila iväg till jobbet och hoppas på att jag piggnar till eller så får jag gå hem tidigare och minskar då min karens... men det känns jobbigt att släpa sig iväg i detta tillstånd. Och lite elakt om det är så att jag bär på något som smittar (influensa och magsjuka har precis härjat) känns som om baciller ska stanna hemma egentligen. Men så vill jag verkligen inte gå miste om en massa pengar, jämarns pengar. Dessutom har jag det rätt trevlig på jobbet så jag vill dit. Att vara hängig här hemma hos Hjalle & co kommer inte heller att vara direkt lugna gatan. Å förtiofjärde sidan så vore det ju överdjävlig om det visar sig att detta är början på vinterkräk och jag upptäcker det väl framme på jobbet, smittar fol, måste traska en halvtimme till tåget och sedan förmodligen kräkas ner hela perrongen i väntan på ett jävligt försenat tåg, för att inte tala om tågresan hem. Oh what to do, what to do?

Jag hoppas helt enkelt på att jag mår tipp topp i morgon och att detta bara beror på att jag fick i mig lite för gammal korv på jobbet idag.

Inga kommentarer: