måndag 15 december 2008

Önskelista

Eftersom jag köpt en metallicabiljett för mina sista slantar så kör jag på paketlös jul i år, som jag tidigare gjort klart för alla. Men det hindrar ju nödvändigtvis inte att jag ändå sitter på en fet önskelista och stora förväntningar på nära och kära. Känner er inte alls tvugna att ge mig allt, utan gå gärna ihop och fördela vem som ska köpa vad. Det där med att julen är till för att GE tycker jag verkligen att ni ska ta fasta på just i år. Och då helst till mig såklart!

1- En notebook Jag kommer att spendera massor av tid på tåg framöver och måste börja prioritera bort tid framför datorn hemma, så detta bör ju vara den ultimata lösningen tänker jag.

2- Vi har köpt ett furuparadis, vad mer behöver förklaras? Kan jag inte få båda så tar jag snyggingen från gotland.

3- En ny bil. Våran bil sjunger verkligen på sista versen... eller som mammas sambo/bilmekaniker uttryckte det efter att ha fixat upp den "ni ska väl göra er av med den här så snabbt som möjligt?"

4- Nya bröst. Mina är inte längre som svalor som häckar utan mer som utsugna mycket små säckar. Dom kan få fortsätta vara små, men gärna formade som bröst.

5- En solsemester. Här lämnar jag fritt för fantasi... men jag gillar tanken på Jamaica.

6- Energi. Det är lite oklart hur detta paket ska utformas, men allt som kan pigga upp tages taksamt emot. Jag har inte kännt mig såhär trött sedan direkt efter förlossningen. Detta vintermörker tar kål på mig. Knark, sömn och träning kanske är en bra kombo?

Så nu känner jag mig lite lättre till sinnes när jag vet att jag förenklat julklappsstressen för somliga. Nu drar jag mig mot sängen för att hinna med några timmars sömn.

1 kommentar:

joz sa...

Måste ändå slå ett slag för de hära minidatorerna. Jag älskar min eeepc. Verkligen älskar.