måndag 29 december 2008

Kläa

Jag beslutade mig för att ta tag i oordningen i klädkammaren idag. Det var ett väldigt dystert arbete. Jag har

1)Kläder som var fräcka 2005 och känns lite sådär just nu.
2)Kläder som är för små som jag antagligen köpt som morotskläder inför viknedgång
3)Kläder som är för stora som jag hade när jag var på tjucka och en tid efteråt.
4)Kläder som sitter som mök för att jag har har envisats med att köpa kläder som är snygga på andra men inte nödvändigtvis på min figur.
5)Kläder som man ha om man jobbar på kontor, från min period då jag var inne på anställningsintervjuoutfitts
6)Kläder som man kan ha om man bor på psyket... typ bjukisbrallor med flott, färg och blekningsfläckar på
7)Kläder som är tråkiga och egentligen inte min stil men som jag säkert köpt på rea
8)Favoritkläderna som jag faktiskt gillar men som jag använt för ofta och nu alltså är sunkiga

Ja det var nog det hela. Med andra ord så har jag inte en speciellt rolig samling kläder att sortera. Jag skulle lätt kunna skänka 85% av mina kläder till en insamling och inte vara ett dugg ledsen... om det inte var för det lilla problemet att jag skulle få gå nakenfis.

2009 ska bli året då jag ser till att uppdatera och strukturera mina kläder.
Jag behöver istället för skiten jag har:
1) Baskläder som jag kan ha på jobbet
2)Några snygga överdelar som ändå är hyfsat enkla, som man kan ha när man vistas offentligt
3)Klänningar och kjolar + snygga HELA strumpbyxor
4) Några byxor som klär min figur...
5)Hundra strumpor i samma färg så att jag slipper detta med att ha två olika strumpor
6)Några behåar som passar min numera minimala byst
8)Festkläder... låter lite väl glitter och paljett kanske, men de få gånger jag faktiskt hänger med folk och festar vill jag gärna ha på mig något snyggare än vad garderoben har att erbjuda för tillfället. Mitt nya nitbälte (mycket bra julklapp Viktor) är en god bit på väg. Några snygga toppar och kjol så är jag hemma.

Så nu är det bara att köpa tusen trisslotter och hoppas på storvinst!

Inga kommentarer: