fredag 15 augusti 2008

Kläder

Har precis upptäckt att man blir väldigt mycket trevligare bemött av somliga när man är har mecklarkläder på sig. En spännande men kanske mest skrämmande erfarenhet. Från och med nu tänker jag se till att fixa arbete enbart genom min nya snobboutfitt. Ska samtala med Göran på arbetsförmedlingen om denna djärva plan. To hell med referenser och betyg. Nu blir det mer fokus på piffpuffande och överdressat.

Idag denna levendereklampelaroutfit
Plats: Tallbacken, (där min chef har kontor) skulle lämna in lönerapport.
Håret: Plattat , diskret tillpuffat, ingen lugg + svart smalt diadem.
Fejjan: Sober makeup med mycket mascara...svartbrun dock.
Överdel: Turkos topp med liten puffärm, tight svart väst med knäppta knappar.
Nederdel: Mina skräddarsydda svarta byxor, tight upptill vida från knä och ner.
Skor: Platta svarta "klackeskor"

Resultat:
1 st Trevligt och låååångt samtal med en kvinna som jag träffat många gånger men som inte varit intresserad av samtal innan. 1 st trevligt långt samtal med min chef som iofs alltid varit intresserad av samtal. 1 st jobberbjudande från person som jag aldrig tidigare träffat.

Jobbar mitt sista pass ikväll så nu väntar jag med spänning på att höra av från min eventuellt nya chef någon gång nästa vecka. Pliiiis ge mig jobb så att jag slipper den förbannade a-kassan.

2 kommentarer:

Charlotte sa...

Hahaha, fan vad kul! :D Och vilken puma sen då, även Henke måste ju ge dig ett och annat jobb. (fast det är klart. Chefen ser ju inte underkläderna, så du kanske har fortsatt envisas med "de där" trosorna..) Iallafall, mecklarkläder är sexigt tycker jag, synd att man känner sig lite malplacerad klädd i kostym bland bajsblöjor och rullstolar.


ps. hur KLACKEskor kan vara platta övergår mitt förstånd.

Frida sa...

Oj det händer så mkt spännande grejer... Jag vet inte riktigt vad men jag hoppas med dig :) Ska undersöka detta på närmare håll under ett samtal. Vi hörs snart!! Puss