lördag 30 augusti 2008

Fotbollsfrun

Hon träffar inte alltid mitt i prick, men ibland blir det bullseye. Kan hända att jämställdhet inte bara handlar om pök, men nu är det ju passion/jämställdhet som debatten handlar om. Och är det något jag lärt mig i livet att sexlivet är nära förknippat med hur det står ställt i övrigt med relationen. Och om det är passion och sex kvinnor saknar i sina relationer så tror jag Malin har helt rätt. Mannen kan väl vara hur passionerad och kåt som helst, men va fan hjälper det när kvinnan alltid är slutkörd efter jobb, disk och städ. Så jag är helt på samma linje...jag går helt klart igång mer på en Henke vikandes tvätt än om jag ser honom öldrickandes framför fotbollen, medan jag viker tvätthelvetet. Precis som man får lära sig att inte äta godis innan mat borde man uppfostra sina karlar till att städa först - pöka sedan.

Inga kommentarer: