torsdag 21 augusti 2008

Dusch

Jag har ett problem. Jag har aldrig riktigt kunnat bestämma mig för om jag ska duscha på kvällen eller på morgonen... mycket stort dilemma. Jag vill inte lägga mig i sängen med dagens beläggning på mig. Näe jag vill vara nyduschad och nyinsmörjd med kokkoslotion som enda klädesplagg. (nu kan man ju nästan tro att jag skriver inlednigen till någon erotisk novell men tyvärr). Om sängen dessutom är renbäddad, ja då finns det ingen hejd på hur mycket jag njuter av att lägga mig. Helt oslagbart är det. Men... å andra sidan känns det inte ok att starta dagen utan att duscha bort all sömn. Man behöver ju duscha för att vakna till. Dessutom finns det få saker som luktar så gott som när man har nytvättat hår, precis så vill jag lukta. Men detta kräver ju morgondusch. Ack och ve. Min hud är way för känslig för att palla dusch 2ggr per dag så jag tvingas alltid välja. Beslutet tas alltid på kvällen innan jag ska sova och då känns det helt omöjligt att skippa en varm och lång dusch, så på morgonen har jag inget val. Jag vaknar med håret helt mongotorkat och svär över att jag ännu en gång valt galet. Här sitter jag alltså nu och känner mig lite seg, luktar sömn och har håret åt alla håll och lite till. Å jag som ska ha en dejt med arbetsförmedlingen idag. Skit!

Inga kommentarer: