lördag 12 juli 2008

12

Så var det snart dags att packa sin väska och bege sig iväg till Göteborg igen. Det nalkas fest och jag tänkte ta vara på detta tillfälle att fly familjen till förmån för lite vin och mingel. Det var så länge sedan att jag inte riktigt känner mig bekväm i detta. Vad har man på sig? Vad ska jag dricka? Blir det utgång sedan? Var i så fall? Kommer jag att glömma bort mitt val: kort kjol och visa muffen för halva befolkningen? Vad talar man om med människor över 9månader? Kommer jag bli för full? Kan man bli för full? Borde jag satsat på öl istället för vin? Är min present korkad och trist? Är benen snyggare i höga klackar? Om jag väljer klackisar, kommer jag då att få ömma fötter och snubbla omkull på järntorget (igen)? Vad innebär tema 12???

En sak är jag ändå rätt så säker på, jag kommer att ha det väldigt trevligt.

Inga kommentarer: