söndag 13 april 2008

Bort bort kisset.

Har fotat Hjalle idag... ja det gör jag ju varje dag men idag blev det naket och uppstyrt. Eftersom han kan sitta nu så tänkte jag att det var dags för lite studiobilder. Men eftersom jag är på tok för snål för att gå till en riktig proffsfotograf så riggade vi en egen studio här hemma. Man har väl photoshop för bövelen tänkte jag.

Vad vi dock inte har är en bra systemkamera, istället fick man hålla tillgodo med sin inte fullt så bra ixus digitalkamera. Kort skärpedjup och låga ISOtal var ju så att säga bara att glömma. Till råga på allt så hann lillfisen bli tjurig innan jag hunnit få ordning på allt... Men vi kämpade på och några bra bilder lyckades vi få. Så nu har jag suttit i tre timmar och retuschat bort kissfläckar och pillat med skärpan. Är nog halvvägs klar men jag kan riktigt höra hur kudden skriker på mig. oh my vad jag är trött känner jag nu. Natt.

Inga kommentarer: