måndag 11 februari 2008

Was machst du?

Jag som bara såsar omkring hela dagarna hinner ju blogga och facebooka en del. Problemet är snarast att jag inte har så mycket att blogga eller facebooka om. Men det lämnar vi därhän. Vad jag undrar är vad alla andra gör helt plötsligt istället för att lämna en massa 0or och 1or i cyberspace.

För några månader sedan var det som om alla hade tid att både leva och blogga, det var tider det. Sedan exploderade facebook och allt mindre tid spenderades med att författa blogg. Istället gick många av dygnets minuter åt till att lägga upp foton, adda vänner, måla grafitti, skriva på folks wall och uppdatera nuvarande sysselsättning. Jodå det var ju rätt kul tid det också, även om jag aldrig lyckas få lika många facebooksvänner som alla andra.

Men nu är det som om alla har fått fullt upp med sina riktiga liv, horribla tanke. Folk "är och tränar" flera dagar i sträck, egenförfattade underbara bloggtexter ersätts med miljoners dryga invitations och istället för "hej hur är det med dig nu för tiden?" får man en video på FunWall. Man loggar in för att se om det hänt något, ignorerar femtioelva invitations, pokar någon och sedan drar man igen. Men till vad undrar jag?

Vad kan folk ha för sig nu som ersätter all den tid man förut hade till bloggandet och facebookandet? Har det dykt upp någon ny härlig nätfluga som jag missat eller är det så att ni har ett liv? Eller sitter ni bara framför teven och hoppas att folk ska tro att ni har ett liv?

1 kommentar:

Ingrid sa...

Nejdå, här är det i alla fall total avsaknad av liv. Det är bara det att jag har valt att ägna mig på heltid åt högskolestudier ;) Både det värsta och sämsta valet jag gjort i mitt liv. Vad de andra gör vet jag inte, men förmodligen håller de på att arbeta sig till utbrändhet (något som för övrigt aldrig skulle kunna hända mig eftersom jag är världens största latmask).
Peace on earth!