måndag 4 februari 2008

Framtiden och skötet...

Visst finns det nåt ordspråk som handlar om framtidens sköte? Jag har som för mig det. Och isåfall, så passsar det fint in som rubrik här. Det är nämligen så att jag och Hjalle ska dra på minisemester. Först blir det en tripp till Karlstad, där vi ska hälsa på Leon och Amanda. Ska bli så kul att träffa dom, jämföra tuttar med varandra och hänga på stans fik hela dagarna. Det hela inträffar lagom till löning så eventuellt blir det lite shopping också. Jihoooo!

Från Karlstad bär det av till Götet och mina kära singelpinglor Fritz och Sara. Dit kommer även Henke som inte tyar med för lång hjallefrånvaro. I götet ska jag passa på att supa te at lite tänkte jag. Henke och Hjalle får ha grabbkväll medan jag smiter ut med mina flicksnärtor. Förhoppningsvis kan jag släppa lös lite, för oh my va alkoholtarmen är sugen. Vin... eller öl... eller varför inte någon mumsig drink? Piffa till sig för någon annan än tanterna på konsum Emmaboda, bara det känns ju något utöver. Jo jag piffar ju för henke också men han jobbar ju hela tiden så det är faktiskt mest tanterna som ser resultatet av min ihärdiga användning av anti-rynk, consealerklet och mascarakladd. Risken finns ju nu att jag kommer att bli sjövid med sminket och se ut lite som en transa när vi beger oss ut i vimlet, men det får en småbarnsmorsa bjuda på.

Nu är det eventuellt dags att inmundiga något. Chipsen i skåpet lockar.

Inga kommentarer: