söndag 13 januari 2008

Gnällkärringen

Förra veckan ringde jag och klagade på Ellos för deras omåttligt dåliga information och service. Efter en kvarts samtal med en sjukt dryg och hal dam inser jag att jag inte kommer någonvart och tvingas konstatera att jag nog måste betala 79kr för pappret som de felaktigt skickat mig för 2:a gången. Då tryter mitt humör en smula och jag hör mig själv utbrista Jävla Kärring(!!!) Sekunden därefter slänger jag lite generad på luren som pricken på moset. Moget nåt fruktansvärt. Tror eventuellt att mitt omogna agerande var någonslags panikartad motvikt till att jag numera är såpass mycket tant att jag ens skickar efter något från Ellos av alla ställen. Som var fulfulfult och returnerades kvickast!

Mitt andra gnäll var via mail till en sida jag köpt parfym ifrån. Parfymen hade nämligen läckt en smula, vilket störde mig. Jag slarvade lite hastigt ihop ett mail som jag idag hade fått svar på. Jag skummar även igenom ursprungsmailet och får då se att jag i all hast råkat skriva satan istället för stans, såg aningens malplacerat och tourettigt ut. Men jag får 100kr i kompensation för de ljuva och dyra droppar jag gick miste om. Woohoo!

Det kära Ellos... det är bra kundbemötande. Och jag kan ställa mig till den pinsamma skaran av gnälliga kärringar som finns i detta rike. Fy från och med nu ska jag se till att syselsätta mig mer så att jag har lite mindre tid över till att vara en sådan biatch.

3 kommentarer:

Frida sa...

Tänkte först att det var väldigt trevligt att få läsa en blogg lite om bara dig. Men nu blir jag uppriktigt orolig haha. Kan du vara så otrevlig, så du svär obehärskat åt servicebegränsade ellostanter?? Näe det här måste vi ta itu med genast, vi måste få dig att kanalisera ilskan på ett bättre sätt. Ska fundera på hur... :)
Såg att du ringt, det är så mkt,,, så du kan iaf glädja dig åt att det förmodligen kommer finnas en hel del nytt att berätta om
när vi pratas igen haha.
Ta det lugnt nu... Puss

Kristoffer sa...

Stackars parfymförsäljare som inte nämns vid namn. Om de nu har bra kundbemötande kan man ju sprida det så fler fattar att det lönar sig med goda relationer till kunder

Ingrid sa...

haha... älskar ditt webshoppande. Eller dina webshoppingsproblem snarare.