måndag 10 mars 2008

Inte helt attraktiv

Arbetsmarknaden i Emmaboda verkar lite kärvare än jag räknat med. Jobb som vikarie på boenden fixar jag lätt som en plätt med min erfarenhet tänkte jag. Det var lite väl kaxigt visar det sig. Ringdfe nämlisch runt lite idag och fick det något svala svaret att de främst anställer folk med rätt utbildning, vilket jag inte har.

Å ena sidan glädjer det mig att inte alla kommuner anställer första bästa för att ta hand om äldre och sjuka. Å andra sidan tänker jag mig att jag med min erfarenhet och otroligt trevliga telefonröst borde ha kunnat bräda en och annan nybakad vård och omsorgs 18åring. Men skam den som ger sig, jag ska ligga på lite och försöka ta mig till intervju, man kanske behöver träffa mig för att förstå hur god hand jag har om de svaga i samhället...eller nåt.

Ansökan till fängelset har jag inte satt igång med än. Det är så sjukt dåligt av mig. Skämmes!

3 kommentarer:

Frida sa...

Japp få bara till det med en intervju, så finns det ingen återvändo för dem sen!!

Anonym sa...

Det låter ju sjukt spännande med fängelset. Och tänk vad mycket gott du kan göra med att rehabilitera brottslingar. Så massa pepp nu, bara man sätter igång brukar det gå bra!

Kikki sa...

Du kommer att fixa det....
Kan ju inte bli annat med såna referenser ;-)